Doe nog maar een watervalletje

18 december 2018 - Eskdale, Nieuw-Zeeland

Om een uur of half elf op weg naar Shine Falls. Met zijn 58 meter hoogte de hoogste in hawke's bay. De weg er naar toe ging voor de verandering weer eens door de bergen. Veel van het betere bochtenwerk. Soms was de aangeraden snelheid 25 km per uur, modelletje haarspeld dus.

De laatste 5 km ging over een zogenaamde gravel road, zie foto. Het apparaat, met bestuurder dat de weg enigszins probeerde te egaliseren kwamen we ook nog tegen evenals de enorme kluiten aarde die dat ding ook mee nam uit de berm maar nu op onze weg lagen.

Na een rit met veel steenslag vnl onder de auto kwamen we aan op de parkeerplaats. De auto uit en een uur berregie op en af wandelen, was ons beloofd, zie foto.

Het was een wandeling van een minuut of veertig maar het uitzicht zeker waard, zie foto en film. Terug wandelen ging in 32 minuten, zal wel veel berregie af zijn geweest.

Op de parkeerplaats deed ik, in mijn ogen, toch wel een vreemde ontdekking, zie foto.

Het egaliseerapparaat had de reis terug iets aangenamer gemaakt door er voor te zorgen dat er geen kluiten,brokken en/of hompen  aarde meer op de " weg"  lagen.