Beesjes

7 december 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vertrokken van Paihia naar Whangarei,  dat kan rechtstreeks uiteraard maar ook door van de oost-  naar de westkust te rijden en dan pas naar beneden. We rijden naar de westkust om in Waipoua forest een wandeling te maken en een giga boom te zien. Onderweg zijn we gestopt in Opononi, een plaatsje aan een baai die uit mond in de Tasmanzee, zie foto's.

Na een lekker bakkie te hebben gekregen van een bijzonder sjacherijnige dame, we stoorden haar bij het tellen van de winst van  gisteravond, zijn we doorgereden naar eerder genoemd bos. Daar aangekomen bleek dat we een wandeling wel konden vergeten daar er één  of andere ziekte heerste  in het groen. Voordat je het bos in ging moesten we eerst onze voeten vegen en daarna op een klep gaan staan zodat er desinfecterende vloeistof tegen de schoenzolen werd gespoten opdat we geen beesjes meenemen het bos  in. Uiteindelijk wel bij de giga boom aangekomen, zie foto's.

Verder door het bos gereden, ieder 10 meter een bocht en dat mag met 100 km per uur. Ik persoonlijk vond 50 meer dan genoeg. Na een flink anderhalf  uur  aangekomen bij Clive bij wie we één  nacht gaan slapen. We delen zijn huiskamer en keuken, hij heeft een soort van pension. Verder zijn er geen gasten. Clive woont hoog in Whangarei en al weer zie foto's.

1. Marjanne:
    7 december 2018
    Nieuw-Zeeland, jeetje wat ver weg. Gaat Marleen daar wonen? Wat fijn om eerdaags de hele familie weer bij elkaar te hebben. Geniet ervan en ik ga jullie volgen!
  2. Broertje:
    7 december 2018
    Zijn Jullie nu met zijn 2en of met zijn allen?
  3. Ria van der Vos:
    8 december 2018
    We zijn nu met zijn tweeën. Morgen zien we Marleen en Hely weer.